Nieuwe locatie Aldi Driebergen?

appelgaard1zaterdag 29 oktober 2016

Op woensdag 26 oktober was de inloopavond over een mogelijke vestiging van een Aldi op de parkeerplaats naast de Appelgaard in Driebergen. Er waren omwonenden, deskundigen en ook raadsleden aanwezig. De ChristenUnie is nog niet overtuigd dat een Aldi vestiging op deze plek een goed idee is

Diverse aspecten werden belicht: bomen, rijroute trailers voor de bevoorrading, verkeersafwikkeling en uitstraling van het ontwerp van de supermarkt

Dick Karssen meldt:

“In de raad zal het een afweging blijven of wij op deze plek in het dorp een supermarkt willen toestaan. Aan de overkant van de Hoofdstraat zijn al de AH en Action gevestigd. De winkeloppervlakte in Driebergen wordt met ruim 400 kubieke meter bruto vloeroppervlakte uitgebreid. De bevoorrading begint rond 5.30 uur. Weliswaar vindt, in de huidige plannen, het lossen in een afgesloten ruimte plaats, maar wel strak tegen de erven van de naastgelegen huizen.
En kijken we verder in het gebied: binnen niet al te lange tijd verdwijnen wellicht een aantal banken rond de Bosstraat. Kortom laten we breder kijken en met visie in plaats van nu alles op een vierkante centimeter vol te bouwen.”

Lees hier alles over de plannen op de site van de gemeente

Archief > 2016 > oktober