Raad neemt motie mantelzorg aan

teddy-teddy-bear-association-ill-42230vrijdag 02 december 2016

De ChristenUnie heeft samen met D66 en CDA een motie ingediend met de vraag aan het college om voor de begroting van 2017-2020 met een nieuw plan van aanpak te komen om de mantelzorgers beter te helpen.
Deze motie is aangenomen.

De drie partijen hebben geconstateerd dat mantelzorg een zware taak is en vaak gepaard gaat met grote financiële zorgen.
Veel mantelzorgers voelen zich daarin niet gesteund.
De drie partijen stellen dat het huidige uitvoeringsplan mantelzorgondersteuning onvoldoende effectief blijkt te zijn.
Momenteel komen het huidige “mantelzorgcompliment”, de “financiële tegemoetkoming mantelzorgers” en andere gemeentelijke maatregelen slechts bij een zeer kleine groep mantelzorgers terecht.

Bij de ChristenUnie  heeft de zorg voor elkaar en zorg binnen het familieleven altijd een belangrijke plaats, zoals ook in het nieuw opgestelde verkiezingsprogramma van de ChristenUnie “hoopvol realisme” tot uitdrukking komt, waarin nadrukkelijk aandacht wordt gevraagd voor het gezin en kwetsbaren in onze samenleving.

Archief > 2016 > december