Nieuwjaarswens en vooruitblik op het komende jaar

Dick_Karssenmaandag 09 januari 2017

Er ligt weer een nieuw jaar voor de ChristenUnie fractie in Utrechtse Heuvelrug. We beginnen DV het nieuwe jaar met de beoordeling van het rekenwerk naar de verschillende tracés voor de ondertunneling van het spoor in Maarsbergen. Maar ook andere verkeer- en vervoerszaken en zorg en welzijn staan dit jaar op de agenda.

Een volgend groot thema wordt het uitvoeringsprogramma voor het gemeentelijk verkeers- en vervoersplan. Volgens wethouder Veldhuijzen nu wel met enige budgetruimte om projecten uit te voeren. Te denken valt aan de Amersfoortseweg in Doorn en verbetering van fiets voorzieningen. De CU fractie zal in elk geval aandacht vragen voor de Koenestraat in Amerongen.

Veel aandacht van onze fractie zal moeten blijven uitgaan naar adequate vormen van zorg en welzijn en naar een goede organisatie en kwaliteit rond de WMO voor onze inwoners. Bijvoorbeeld voldoende uren huishoudelijke hulp, het functioneren van de sociale dorpsteams, het welzijnswerk en Welnuh, kortom naar de zaken, die voor alle inwoners van onze gemeente van groot belang zijn.

De Tweede Kamerverkiezingen in maart 2017 werpen hun schaduwen vooruit voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. Zal de verscherping van tegenstellingen op landelijk niveau zich ook plaatselijk doorvertalen? Of komen we met elkaar tot bezinning en reiken wij elkaar de hand?

Vanuit de CU-fractie wensen wij u een voorspoedig en bezinnend 2017 onder Gods leiding tot welzijn van ons allen.

Archief > 2017 > januari