Cursus 'politiek actief' in Utrechtse Heuvelrug en Rhenen

Installatie nieuwe raad 2014maandag 03 oktober 2016

Vraagt u zich wel eens af hoe de beslissingen worden genomen in de gemeenteraad? Zou u daarbij betrokken willen zijn als Raadslid of fractielid? Of wilt u iets voor elkaar krijgen bij de gemeente, maar weet u niet hoe? Volg dan de gratis cursus Politiek Actief! De cursus start op 24 oktober en wordt georganiseerd voor belangstellenden in Ede, Utrechtse Heuvelrug en Rhenen.

In de cursus Politiek Actief vergroot u uw theoretische kennis over de lokale politiek en verbetert u uw vaardigheden, zoals debatteren. Ook een lobbytraining staat op het programma. Daarnaast bezoekt u een gemeenteraadsvergadering en loopt u een (korte) stage bij een politieke partij of bij de gemeente. De cursus start op maandag 24 oktober en bestaat uit totaal zes bijeenkomsten, met elk een ander thema.  Maandag 24 oktober (Rhenen): Introductie en kennismaking  Maandag 31 oktober (Utrechtse Heuvelrug): Hoe werkt de gemeenteraad  Maandag 7 november (Utrechtse Heuvelrug): Financiën en bestuurlijke dilemma’s  Maandag 14 november (Ede): Lobbyen bij de gemeente  Maandag 21 november (Rhenen): Debatteren  Raadsvergadering bijwonen in de eigen gemeente (verschillende data).

Aanmelden kan via griffie@rhenen.nl.

Archief > 2016 > oktober