Motie kinderpardon

Dick Karssen portretvrijdag 23 februari 2018

Net als in vele andere gemeenten in Nederland, is deze maand ook in onze gemeente een motie over het Kinderpardon ingediend, door de fracties van D66, Open, de SP en de ChristenUnie. We constateren in deze motie, dat het van groot belang is, dat in Nederland gewortelde kinderen, die hier langer dan 5 jaar wonen hier ook mogen blijven, omdat het thuis van deze kinderen gewoon in Nederland is.

Deze kinderen alsnog uitzetten naar landen die voor hen volslagen vreemd zijn, doet hun ontwikkeling geweld aan en ontwricht ook de lokale gemeenschap. De huidige kinderpardonregeling wordt o.i. te strikt toegepast, steeds minder kinderen mogen blijven.
Daarom vragen wij aan het College van B&W er bij de staatssecretaris van Justitie en Veiligheid op aan te dringen, dat er een oplossing komt voor deze groep kinderen.
Hoe meer gemeenten hiervoor willen gaan, hoe beter!
We hopen van ganser harte, dat deze motie, waarover op 8 maart zal worden gestemd door de hele Raad met overtuiging zal worden aangenomen.

Archief > 2018 > februari