Renovatie Amersfoortseweg Doorn

Amerfoortseweg Doorn.JPGdonderdag 07 maart 2019

Een volle raadszaal luisterde op maandagavond 18 februari naar de reacties van inwoners en ondernemers op de voorstellen voor herinrichting van het bovenste deel van de Amersfoortseweg in Doorn. Thema’s waren vooral het terugdringen van de snelheid op de weg, de periode van renovatie, bereikbaarheid en goede communicatie.

Over het ontwerp van de nieuwe weg werden nauwelijks vragen gesteld. Door onze fractie is met name aandacht gevraagd voor een gedegen planning binnen een af te spreken periode en heldere omleidingsroutes. Daarbij bleek onder andere dat de Maarnse grindweg vermoedelijk niet in aanmerking komt om als omleidingsroute vanuit Maarn te dienen. Ook hebben wij aandacht gevraagd om samenloop met werken aan de Kampweg te voorkomen. Kernpunt van de discussie was: Wanneer gaat de weg op de schop, al in april 2019 of begin 2020 zoals een groot deel van de ondernemers voorstellen om zeer forse omzetdalingen zoveel mogelijk te voorkomen? Wanneer de provincie de subsidie voor de fietsvoorzieningen tot volgend jaar wil verlengen is de kans zeer groot dat de renovatie naar begin volgend jaar wordt uitgesteld.

Archief > 2019 > maart