De Twee Marken Maarn

Bouw.jpgvrijdag 26 juli 2019

Op maandagavond 17 juni is de oordeelsvorming van de raad over de kaderstelling bij de bouw van onder andere een nieuw dorpshuis in Maarn gehouden.

Door een groot aantal fracties VVD, D66, Open, CDA en ChristenUnie is daarvoor een amendement op het raadsvoorstel voorbereid. Kernpunten daarin zijn onder andere: er komt een verbreding van de stuurgroep en een breed samengestelde klankbordgroep, voor realisatie van het nieuwe dorpshuis is het noodzakelijk dat er ook woningbouw conform de woonvisie (met sociale, middeldure en dure huizen) wordt gerealiseerd,  uitgangspunt is een volwaardige sporthal, het behoud van een bibliotheekfaciliteit staat hoog op de prioriteitenlijst. Verder wordt op enig moment in het proces de grond onder de twee marken door de gemeente overgenomen van de Stichting De Twee Marken.

Het doel is vervolgens op basis van dat bijgestelde besluit te komen tot een programma van uitgangspunten voor de realisatie van het dorpshuis en andere voorzieningen, zoals één of twee scholen. Voor de CU fractie was de vermelding van een mogelijke opening van zeven dagen per week van de sporthal geen beletsel om dit amendement mee in te dienen. Wij vinden dit vallen onder de toekomstige verantwoordelijkheid van de exploitant. Strikt genomen geldt hier de winkeltijdenwet niet.

Op maandagavond 20 mei is een avond gehouden in Maarn in het kader van de beeldvorming over de bouw van een nieuw dorpshuis in Maarn met een of meer scholen en een sporthal en hopelijk ook een bibliotheek. Er waren vele insprekers van zowel organisaties als inwoners, die hun wensen en bedenkingen ten aanzien van de voorliggende plannen voor een nieuw dorpshuis gecombineerd met woningbouw naar voren hebben gebracht.

Archief > 2019 > juli