Vuurwerkvrije zones 2018

Vuurwerkdonderdag 21 december 2017

De ChristenUnie heeft samen met BVH een motie ingediend die aan het college vraagt om daar waar nodig, in overleg met onze inwoners, met ingang van de jaarwisseling 2018-2019 zones aan te wijzen waar het niet toegestaan is vuurwerk af te steken.

In december is het in Nederland traditie dat er vuurwerk mag worden afgestoken door particulieren. Dat geeft veel spektakel en plezier, maar heeft ook soms onherstelbare gevolgen. De laatste jaren neemt de kracht van (illegaal) vuurwerk toe. Bewoners ervaren overlast van particulier vuurwerk in de vorm van rommel, lawaai, stress bij huisdieren, slechte luchtkwaliteit, stankoverlast, beschadiging van straatmeubilair of gebouwen, of een gevoel van onveiligheid. Uiteindelijk is vrijwel de gehele raad akkoord gegaan met onze motie. Wij danken de collega fracties voor de gegeven steun en hopen vanaf volgend jaar op minder overlast en beperking van onherstelbare gevolgen.

Archief > 2017 > december