Raad buigt zich over financiën

Plaatje geld.jpgmaandag 25 februari 2019

Op donderdag 14 februari waren de financiën het onderwerp van een raadsbrede discussie. Hoe kunnen wij in 2020 tenminste € 5,6 miljoen bezuinigen, tegelijkertijd onze schuld terugbrengen en op welke manier gaan we onze inwoners bij dat proces betrekken?

Voor de CU fractie is duidelijk dat zowel aan de uitgavenkant als aan de inkomstenkant moet worden gekeken om een kaalslag aan afbraak van voorzieningen te voorkomen. De inzet op het meer inzetten van preventiemaatregelen (opvoedingshulp) en praktijkondersteuning bij de huisarts om waar mogelijk instroom in de GGZ te voorkomen, ondersteunen wij als wegen om tekorten op de jeugdzorg terug te dringen.  Voorzichtigheid is geboden bij het beperken van investeringen. Die volledig terugschroeven is geen goed idee. Uiteindelijk kost het dan meer dan nu. Bovendien zijn veel investeringen al risico gestuurd. Bezuinigen oké maar wel met wijsheid en niet tot het uiterste. Een van de belangrijke thema’s is het betrekken van u als inwoners. Wij geven u graag de gelegenheid uw ideeën voor bezuinigingen met ons te delen via een reactie op dit bericht naar ons Raadslid Dick Karssen: dickkarssen@utrechtseheuvelrug.christenunie.nl

Archief > 2019 > februari