Fractie druk aan het werk

Vergadering fractie.jpgdonderdag 06 oktober 2022

Na het zomerreces is de gemeenteraad weer op volle toeren: 2x per week vergaderen met de raad, fractieoverleg, werkbezoeken aan boeren en potentiële zonnevelden, noem het maar op. Ons raadslid Tom Zoutewelle praat u bij:

"Een mooi moment voor de ChristenUnie was de gemeenteraad van donderdag 29 september. De motie “Herinrichting Sportlaan en de kruising Sportlaan met de Arnhemse Bovenweg Driebergen” van de ChristenUnie, die mede was ingediend door BVH, CDA en SGP werd unaniem door de raad aangenomen. Aan het einde van de Sportlaan in Driebergen zullen op het terrein van de voormalige gemeentewerf 44 nieuwe woningen gebouwd worden. De motie moet de zorgen van huidige én toekomstige bewoners van de Sportlaan wegnemen over de leefbaarheid en de verkeersveiligheid.

Verder is er de afgelopen periode besluitvorming geweest over een aantal belangrijke zaken, zoals het “Herstelplan openbaar groen valwindschade”. De Ontwerp Begroting voor 2023-2026 is onlangs gepresenteerd. Deze begroting is “beleidsarm”, omdat het nieuwe college nog volop bezig is met de uitwerking van het uitvoeringsprogramma 2023-2026. Alle partijen hebben in het raadsbrede programma met elkaar afgesproken dat er een nieuwe bestuurscultuur zou komen waarin we als raad vroegtijdig betrokken worden bij de uitwerking van plannen. Dat geldt ook voor een kleine fractie als de ChristenUnie. Onlangs was wethouder Karin Oyevaar bij ons op bezoek en binnenkort zal wethouder Anouk Haaxma en burgemeester Frits Naafs onze fractie bezoeken. Kortom, er is genoeg te doen! Vraag aan jullie: bid voor ons als fractie. En valt je iets op in jouw directe omgeving dat vraagt om actie: meld het ons!"