Klimaatcafé ‘Lokale voeding’ in Bartiméus boerderij Langbroek

zucchinis-1869941_1280 (1).jpgdinsdag 18 oktober 2022

Woensdagavond 16 november organiseert de fractie van de ChristenUnie samen met Goed Volk en onder andere de werkgroep Fairtrade Gemeente een klimaatcafé over de waarde van lokale voeding. Het biedt een waaier van interessante korte presentaties vanuit verschillende invalshoeken en natuurlijk is er ruimte voor vragen en inbreng!

We zijn te gast bij Bartiméus boerderij Langbroek, een plaats waar op een duurzame manier lokale voeding wordt gemaakt. Tom Zoutewelle, raadslid van de CU treedt op als gespreksleider. Gert Sijl van Bartiméus geeft een inkijkje in de praktijk van duurzaam lokaal produceren op de zorgboerderij.

Gasten zijn onder andere: Guido Meerman en andere vrijwilligers van Goed Volk, Lize Haarman en Mirjam van Zweeden. Verder ook Jemima de Brauwere van Landgoed Zuylestein. Je hoort meer over een Duurzame Gids met adressen van lokale producenten en horeca en mooie routes langs lokale producenten van “Fietsen voor m’n eten Utrechtse Heuvelrug”. Ook is te horen van Dick Karssen hoe Fairtrade Utrechtse Heuvelrug aansluit bij lokale productie en verkoop. Tom interviewt Jemima over het wel en wee van de duurzame productie van voeding op Landgoed Zuylestein.

Tijd: inloop 19.30-20.00 start tot 21.30 uur, met een borrel als afsluiting voor wie wil.

Vrije toegang, bijdrage drankjes op vrijwillige basis. Svp. even aanmelden bij mirjamvanzweeden@gmail.com.

Adres: Cotherweg 59
3947 MR Langbroek