Leuk Politiek Café in Cultuurhuis

Groepsfoto met Johanna Koffeman.jpgwoensdag 22 mei 2024

Op woensdag 10 april 2024 hadden we een gezellige en informatieve avond met Johanna Koffeman-Kramer, tot voor kort beleidsmedewerker van de ChristenUnie Eurofractie en nu ook kandidaat voor de Europese verkiezingen, en Tom Zoutewelle, gemeenteraadslid in Utrechtse Heuvelrug. We waren te gast in het Cultuurhuis in Doorn, waar we samen ook genoten van een Chinese maaltijd.

De Europese verkiezingen zijn in Europa van 6-9 juni 2024, in Nederland op 6 juni. Dit jaar doet de ChristenUnie mee met een eigen lijst, dus niet meer samen met de SGP. Meer informatie: https://www.christenunie.nl/blog/2024/01/12/ChristenUnie-presenteert-kandidatenlijst-Europees-Parlement-3

Er staat veel op het spel in deze verkiezingen: Hoe denkt de ChristenUnie over stikstof en klimaat, migratie of christenvervolging? Daarover konden we vragen stellen aan Johanna Koffeman, die graag namens de ChristenUnie in Europa aan de slag zou gaan. Lijsttrekker is natuurlijk Anja Haga, maar wie weet mogen we dromen over 4 zetels. (-:

We hebben een filmpje opgenomen met Johanna en de andere aanwezigen, klik hier om hem te bekijken! Minder dan 1 minuut.

Heb jij een minuut de tijd om te bidden voor Europa? Er gebeurt ontzettend veel in de wereld: oorlogen, spanningen, aardbevingen en klimaatverandering. De politiek in Europa en in Nederland staat voor grote uitdagingen. De ChristenUnie wil een beweging zijn van christenen die vanuit hun geloof een positieve impact maken op de politiek. De Bijbel roept ons om te blijven bidden, om onophoudelijk te bidden. Dat willen we gestalte geven door een voortdurend gebed te laten uitgaan in de week van 3 – 9 juni. Of je nu ChristenUnie stemt of niet, bid jij mee? We zoeken 10.080 bidders die minimaal 1 minuut willen bidden, zodat er voor iedere minuut van de week een bidder beschikbaar is. Hoe lang en hoe vaak je bidt is aan jou. Zo vullen we een week vol gebed voor Europa en meer van Gods Koninkrijk in Europa. Doe jij mee? https://www.bidmeevooreuropa.nl/